Lithiová palubní baterie Büttner Elektronik - 105 Ah

323_111-image-1.jpeg
(0x)
Novinka
Je charakteristická svou vysokou kapacitou, nízkou hmotností a vysokou cyklickou odolností.
Výrobce
Büttner Elektronik
Záruka
24 měsíců
Kód
323/111
EAN
4260397963777
Dostupnost
skladem v zahraničním skladu - k expedici za 14 dnů
Naše cena s DPH
44 097,00 Kč/ks
ks

Popis

Lithiová palubní baterie Büttner Elektronik je charakteristická svou vysokou kapacitou, nízkou hmotností a vysokou cyklickou odolností. Díky inteligentnímu systému správy baterií BMS je stav baterií interně monitorován. Baterie umožňují připojení měničů s vyššími výstupními výkony. Dokonce i nejmenší verze baterie může být použita společně s měničem (například MT 1200SI/SI-N) k provozu kávovaru Nespresso nebo fénu o výkonu do 1200 W. Baterie od modelu MT Li 105 výše lze používat s měniči s výkonem až do 1700 W. Baterie 120 Ah a 180 Ah jsou použitelné pro napájení zařízení jako fén, kávovar, vysavač apod. o výkonu do 2000 W.

Vlastnosti Lithiové baterie MT Li:

  • Lithiové baterie Büttner Elektronik mohou být rychle dobíjeny během jízdy díky nabíjecímu boosteru a BCB.
  • Baterie mohou být dobíjeny také za použití solární energie, jejíž regulace je navržena pro použití lithia a lze ji odpovídajícím způsobem nastavit.
  • Interní BMS systém zajišťuje nejen vysoký výkon, ale monitoruje i samotnou baterii.
  • V nitru baterie je instalováno několik teplotních čidel.
  • Na baterii je k dispozici pomocný výstup, který umožňuje udržovat v chodu poplašný systém, nebo důležité pohotovostní spotřebiče.
  • Funkce baterie je možné sledovat pomocí mobilní aplikace.

Parametry:

  • typ baterie: MT Li
  • nominální napětí: 12 V
Varianta: Kapacita: Rozměry: Hmotnost:
MT Li 85 85 Ah 190 x 278 x 175 mm 11 kg
MT Li 105 105 Ah 190 x 353 x 175 mm 12 kg
MT Li 120 120 Ah 212 x 330 s 172 mm 13 kg
MT Li 180 180 Ah 250 x 485 x 172 mm 22 kg
MT Li 240 240 Ah 220 x 520 x 240 mm 29 kg
MT Li 300 300 Ah 220 x 520 x 270 mm 36 kg
 

Doplňující informace k produktu

 

Skoro vše o akumulátorech a nabíjení

Každý akumulátor nám dá jen to co do něj vložíme a jak se k němu chováme. Úplně všechno o akumulátorech se dozvíte v nekrátkém pojednání. Protože to ale není můj text, nemám souhlas autora na šíření, poradím použijte vyhledávač a hledejte na internetu spojení slov v nadpisu "Skoro vše o akumulátorech a nabíjení". Určitě najdete více než 60 stran v souboru PDF. Až se tím prolouskáte, uvidíte, že i bezúdržbový akumulátor potřebuje údržbu, nabíjení v dobré kondici a že si vlastně každý uživatel vlastním přístupem může citelně zkrátit životnost akumulátoru a může o něj přijít vlastně ještě v záruce. Pokud ale dojde k poškozením hlubokým vybitím, kdy klesne napětí na akumulátoru pod hodnotu 10,5V, což už je samo hlubokým vybitím, poškodí se elektrody sulfatací. Každou baterii k reklamaci testuje výrobce a v případě že se zjistí, že došlo k sulfataci hlubokým vybitím, reklamace se uznává jako neoprávněná. Zmiňuji jen nejdůležitější body pro karavanisty, ostatní podrobnosti najdete v uvedeném textu.

Nabíjení akumulátoru

Ať si koupíte akumulátor, nebo nový karavan s akumulátorem, pamatujte že správné nabíjení je důležité nejen pro životnost akumulátoru. Gelové baterie i AGM se musí nabíjet předepsanými nabíječkami, já bych se přiklonil k textu autora, že je lepší si koupit jistotu značkovou nebo prověřenou nabíječkou, než riskovat, že ušetřené peníze budu investovat do nápravy škod a kvalitní nabíječce se stejně nevyhnu. K vestavěným nabíječkám pro karavany v kombinaci s gelovou nebo AGM baterií je důležité teplotní čidlo. Pokud teplotní senzor v karavanu není a v rámci snižování nákladů výrobci tam být nemusí, je nutné se co nejdříve zajímat o možnosti dodatečné montáže, případně hlídat teplotu baterie při nabíjení jiným způsobem. Přehřátá baterie může vyvolat rychlou sulfataci a opět můžete přijít o nároky ze záruky. Pokud si nevíte rady se správnou nabíječkou do vašeho auta, správným teplotním senzorem, určitě se můžete na nás obrátit.

Hodnoty napětí vypovídají o kapacitě baterie

Hodnoty jsou v podstatě stejné u baterií AGM i u gelových. Pokud máte v karavanu voltmetr a naměříte napětí v hodnotě

Napětí zbývající kapacita 12,8V – 100%, 12,5V až 12,6V – 75%, 12,2V až 12,3V – 50%, 12,0V až 12,1V – 25%, 11,8V - vybitý dlouhodobě tato hodnota a nižší může být pro baterii smrtelná.

Je nutno co nejrychleji chybějící energii doplnit!

 

Udávané hodnoty

Velmi důležitým faktorem je intenzita vybíjecího proudu. Čím je intenzita vybíjecího proudu vyšší, tím nižší je výsledná volná kapacita baterie. Jmenovitá kapacita K20 odpovídá množství elektrické energie v ampérhodinách [Ah], které je baterii přiřazeno. Tato hodnota je vyznačena na baterii. Toto množství energie musí být podle normy EN 50342 možné odebrat při stanoveném proudu I20 za dobu 20 hodin při dosažení konečného vybíjecího napětí 10,5 V a teplotě (25±2) oC. Příklad pro trakční baterii s kapacitou 44 Ah: vybíjení proudem 2,2 A na hodnotu 10,5 V po dobu alespoň 20 hodin. Skutečnost může měnit okolní teplota, údaj většinou vychází z okolní teploty +25°C. Kapacita se tedy počítá podle intenzity odběru proudu. Například C20 = 55Ah znamená, že při zatížení jmenovitým proudem po dobu 20 hodin, dosahuje akumulátor kapacity 55Ah. Nebo jinak, při odběru 55/20 = 2,75A bude akumulátor krýt energetickou potřebu spotřebiče po dobu 20 hodin. Vzorec výpočtu je složitý, ale v zásadě lze říci, že při jmenovité kapacitě K100 můžeme odebrat až o 10% kapacity baterie víc, než je udávaná hodnota kapacity na baterii.

Parametry

Soubory ke stažení

Odkazy a videa

Komentáře

Hodnocení

0

Hodnotilo 0 uživatelů

5
4
3
2
1

Články