Odvětrání pro WC Thetford WC řady C200

Odvětrání pro WC Thetford WC řady C200
Je cítit. WC C200 CS/ S/ CW/ CWE má takový malý konstrukční nedostatek. Prostě občas jdou pachy do interiéru. Ovšem spolehlivá firma najde lék i na takovou drobnost. Problém je v tom, že zápach není cítit z každého karavanu.

Je cítit. WC C200 CS/ S/ CW/ CWE má takový malý konstrukční nedostatek. Prostě občas jdou pachy do interiéru. Ovšem spolehlivá firma najde lék i na takovou drobnost. Problém je v tom, že zápach není cítit z každého karavanu. Jeho příčina mi není známa. Předpokládám, že zápach nepochází z nějaké nekvalitní neznačkové chemie, protože používáte to, co je pro cé dvoustovky předepsáno. Tedy Aqua Kem Blue, Green, nebo Sachets.

 

 

Na obrázku nahoře vidíme jednotlivé díly sady dodatečného odvětrání 301/172. První šipka ukazuje na hadici odvětrání, jež vyvede zápach mimo vozidlo. Druhá šipka ukazuje samolepící pěnovou hmotu, třetí pět hadicových příchytek se samolepící vrstvou. Ta úplně krátká šipka ukazuje na důležitý díl celé sady a to je vedení pro speciální ventil. Dále 4x O kroužky a další díl, který se dá koupit i samostatně pod číslem 301/172-1, a to je nový odvětrávací ventil s vývodem na větrání. Poslední tři šipky ukazují na díly pro odvod větrání skrz servisní dvířka. Jen pro německý pořádek si vypíšeme potřebné nářadí. Samozřejmě křížový šroubovák, elektrickou bateriovou vrtačku, vrták do dřeva o průměru 20 mm, ocelový nůž (zalamovací) a ruční pistoli s těsnícím tmelem, nejlépe Terostatem.

 

 

 

 

 

Podle obrázku vpravo připevníme O kroužek na hadici odstupem 10 mm, nasuneme vodítko na hadici a i z druhé strany za aretujeme. O kroužkem. Pak zasuneme hadici úplně zpět. Pak posuneme i první kroužek zpět. Podle druhého obrázku sejmeme krycí pásek z pěnové hmoty, a přilepíme na vedení (s hadicí). Třetí obrázek vpravo říká, že musíme vyjmout větrací ventil z odpadní nádrže a nahradit jej novým ventilem ze sady. Čtvrtý obrázek vpravo je vodítkem, jež ukazuje, že musíte sejmout původní sedlo. Odmontujeme šroub (1) vedení a potom 3 šrouby posuvného vodítka. Upevníme nové vedení a opět sedlo upevníme zpět. šroub přitahujeme pevně.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Předposlední obrázek vlevo je vlastně posledním obrázkem, protože ten je podle mého názoru zbytečný. Pokud si sadu koupíte, máte jej v popisu. Přes pověstnou německou pečlivost se výrobci podařilo obrázky trochu zpřeházet, možná je to tím, že výrobcem je holandská firma Thetford. Nejdříve si označíme díru podle obrázku vlevo dole s tím, že ve vodorovné pozici musí být pravý okraj otvoru (20 mm), jak ukazuje vodorovná šipka nejméně 40 mm od okraje a od spodního 190 mm podle nákresu. Vyvrtáme otvor 20 mm skrz, ale je třeba být obezřetný, abyste nepoškodili vnější hliníkový plášť. Do otvoru vsadíme průchodku a protáhneme hadici. Zafixujeme ji na stěně a přezkoušíme, jestli bude fungovat i při pohybu dvířky, tedy nastavíme správně vůli. Zbytek hadice necháme přečnívat ven. Zvenčí nasadíme průchodku, hadici seřízneme a zafixujeme O kroužkem. Nakonec přišroubujeme nerezový natěsněný klobouček třemi přiloženými šroubky. Montáž dodatečného odvětrání není nijak složitá, jen třeba postupovat obezřetně, abychom si nepoškodili karavan. Odměnou nám bude stoprocentně funkční dokonalé chemické WC. Zařízení není určeno pro řadu C 2,3 a 4.

Odeslat článek známému   Vytisknout