Zvedání karavanu


Zvedání karavanu
Kategorie: Vše o podvozku karavanu
Datum:
Aktualizace:
Hodnocení:
Doporučit:

Příspěvků: Počet příspěvků

Úvodem

zvedák karavanu AL-KO

Zdánlivě jednoduchý úkon, který může při neopatrném přístupu pro nezkušeného karavanistu znamenat začátek velkých problémů. Dnes už není tak aktuální vozit rezervní kolo, protože vyhláška říká, že všechny vleky s výjimkou O1 musí být vybaveny náhradním kolem, ale zároveň povoluje užití náhradního řešení. Opět platí, že co platí u nás, nemusí platit v celé Evropě, nehledě na fakt, že oprava lepící sadou nemusí být ideálním řešením u tak specifické věci jako je karavan. Karavan má totiž enormní zatížení na nápravu, podle velikosti až 1600 kg (může být i jinak), což je oproti běžným osobním autům nesrovnatelné. Běžné dvoutunové osobní auto rozkládá hmotnost na 4 kola, ale u karavanu celou hmotnost nese jedna náprava (s výjimkou dvouosých, ale ten se zvedá jen vyjímečně).

Speciální zvedák AL-KO

Na zvedání karavanu potřebujeme tři opěrné body. Nikdy karavan nezvedáme odpřažený od tažného vozu, tedy jako první bezpečný opěrný bod použijeme tažné zařízení zabržděného vozu. Druhý opěrný bod je protilehlé kolo, třetí bod zvedáme. Ideální je použít originální zvedák firmy AL-KO. Pokud zvedáme karavan jen opřením o nosník, nebo nápravu, může dojít k sesunutí a tím k ohrožení zdraví nebo života. držák AL-KO je vždy připraven k použití v praktickém kufru. Na podélných nosnících za osou karavanu jsou připevněny bezpečné nosné body. Do nich zvedák bezpečně uchytíme a snadno karavan zvedáme.

Bezpečnost

  • Nikdy nestavíme při zvedání karavan na stabilizační nohy
  • Nikdy nezvedáme odpojený karavan od vozu
  • Zvedák je určen pro výměnu kola, případně na zvednutí na stojánky
  • Pokud potřebujeme provést opravu pod karavanem, je nutno karavan jistit stojánky, nebo podepřít špalky

Závěr

Dvouosý karavan s nápravami v dobré kondici není nutno při defektu kola zvedat, stačí kolem, které nepotřebujeme zvednout najet na klín a druhé zůstane ve vzduchu. Nikdy nezapomeneme, že je vhodné povolit matice kol povolit před zvednutím. Po výměně kola a ujetí 100 km kontrolujeme utažení šroubů (matic).

Link QR do mobilu


QR kód (anglicky: QR Code) je uskupení dat v obrázku ve tvaru čtverce. QR kód znatelně usnadní práci s internetem. Pokud máte nainstalovanou aplikaci pro čtení kódu, stačí zaměřit objektiv fotoaparátu na QR kód a jen chvilku počkat. Info zde.


Související zboží

Speciální hever pro, Zvedák s nosností 800 kg pro karavany s maximální celkovou 1600 kg, zvedací výška min 85 mm, max 375 mm, speciální uchytávací systém pomocí příchytek napevno upevněných ke karavanu, zvedání jen zapřaženého karavanu, karavany od roku 1991 bez vrtání, ostatní karavany musí vrtat otvory podle přiloženého plánu

Speciální hever pro AL-KO podvozky do 800 kg

3 768,- Detail »


Speciální hever pro, Hever s nosností 1000 kg pro karavany s maximální celkovou 2000 kg, zvedací výška min 85 mm, max 375 mm, speciální uchytávací systém pomocí příchytek napevno upevněných ke karavanu, zvedání jen zapřaženého karavanu, karavany od roku 1991 bez vrtání, ostatní karavany musí vrtat otvory podle přiloženého plánu

Speciální hever pro AL-KO podvozky do 1000 kg

4 505,- Detail »


Stojánek sada  4ks hliník, Sada 4 kusy

Stojánek sada 4ks hliník x nosnost 2722 kg

1 161,- Detail »



Nahoru