Výměna pláště bojleru

Výměna pláště bojleru
Každý rok po zimě se najde pár karavanistů, kteří zapomněli před sezónou vypustit vodní systém karavanu. Zmrzlá voda může způsobit defekt bojleru. Prakticky ke všem bojlerům jde koupit nová nádoba, takže není nutno měnit celý bojler. U plynového bojleru Truma BN 10 a 14 se musíme k defektu doměřit podle návodu zde.

Výměna pláště bojleru, zejména u plynových bojlerů Truma BN 10 a 14, může být specifický proces, který by měl být prováděn s pečlivostí a odborným přístupem. Zde je několik kroků, které by vám mohly pomoci při výměně pláště těchto plynových bojlerů:

Poznámka: Před zahájením jakékoliv práce na elektrickém nebo plynovém zařízení v karavanu byste měli získat dostatečné odborné znalosti, dbát na bezpečnost a případně se poradit s odborníkem.

  1. Bezpečnostní opatření: Ujistěte se, že jste odpojili zdroj plynu a elektřiny karavanu. Pokud nejste si jisti, jak postupovat, měli byste si nechat poradit od profesionála.

  2. Přístup k bojleru: Plynový bojler bývá často umístěn v nějakém uzavřeném prostoru nebo skříňce v karavanu. Musíte mít přístup k bojleru a mít ho odpojený od všech zdrojů energie.

  3. Odemknutí a demontáž: Plášť bojleru je často připevněný různými způsoby, mohou to být šrouby, klipy nebo jiné spojovací prvky. Odemkněte a odstraňte tyto prvky, aby bylo možné odstranit starý plášť.

  4. Odstranění starého pláště: Opatrně odstraňte starý plášť, přičemž budete muset dbát na to, abyste nezpůsobili žádné poškození bojleru samotného.

  5. Příprava nového pláště: Pokud máte nový plášť k dispozici, připravte ho k instalaci. Zkontrolujte, zda jsou všechny těsnící díly a případně je nahraďte.

  6. Instalace nového pláště: Nainstalujte nový plášť na bojler podle přesných pokynů výrobce. Ujistěte se, že je plášť správně umístěn a připevněn.

  7. Kontrola těsnosti: Po instalaci nového pláště proveďte důkladnou kontrolu těsnosti celého systému. Ujistěte se, že neuniká žádná voda ani plyn.

  8. Připojení zdrojů energie: Pokud jste si jisti, že je vše správně namontováno a těsní, můžete znovu připojit zdroje energie, tedy elektřinu a plyn.

  9. Testování: Spusťte bojler a prověřte jeho funkčnost a těsnost. Ujistěte se, že nedochází k únikům plynu nebo vody.

  10. Závěrečná kontrola: Proveďte závěrečnou kontrolu celého systému a ujistěte se, že vše funguje, jak má.

Výše uvedené kroky jsou pouze obecným průvodcem. Je důležité dodržovat pokyny výrobce bojleru a mít dostatečné technické znalosti a zkušenosti při provádění takových prací. Pokud nejste si jisti, měli byste se obrátit na odborníka, který vám může pomoci s výměnou pláště bojleru.

 

Každý rok po zimě se najde pár karavanistů, kteří zapomněli před sezónou vypustit vodní systém karavanu. Zmrzlá voda může způsobit defekt bojleru. Prakticky ke všem bojlerům jde koupit nová nádoba, takže není nutno měnit celý bojler. U plynového bojleru Truma BN 10 a 14 se musíme k defektu doměřit podle návodu zde, u elektrických bojlerů Elgena a Truma dochází k prasknutí pláště, což poznáme podle potopy pod bojlerem. K prasknutí může dojít rovněž při zvýšení tlaku během ohřevu vody. Obzvláště náchylný systém je při použití mix ventilu Truma 302/202.

Tento ventil uzavírá oběh teplé vody v bojleru. Ta se během ohřevu roztahuje a nemá kam uniknout. Tlak vody můžeme eliminovat použitím tlakového vyrovnávače 300/121, který připojíme mezi bojler a ventil. Vyrovnávací nádoba je vždy nastojato a vnitřek je z většiny zaplněn vzduchem, nikoliv vodou. Vzduch je stlačitelný a tak vykompenzuje vnitřní tlak v systému podobně jako domácí vodárna.

Výměna pláště je poměrně jednoduchá mechanická práce, k nádobě bojleru obdržíte drobné těsnící díly. Po zpětné montáži překontrolujeme těsnost vodního systému a další rok si určitě dáme pozor na včasné a dokonalé vypuštění včetně profouknutí přes ventil.

Odeslat článek známému   Vytisknout